در جستجوی حقیقت

!!!شاید در این آمد و شد برای من و شما رازی نهفته باشد

در جستجوی حقیقت

!!!شاید در این آمد و شد برای من و شما رازی نهفته باشد

در جستجوی حقیقت

محبوبم...
اگر برای آن بسوی تو می آیم که مرا از شعله های دوزخ نجات بخشی،
*بگذار که در آنجا بسوزم*.
واگر برای ان بسوی تو می آیم که لذت بهشت را به من بخشی،
*بگذار که در های بهشت به رویم بسته شود*.
اما اگر برای خاطر تو بسویت می آیم،
محبوبم!مرا از خویش مران!
*متبرکم کن*
تا در کنار زیبایی جاودانه ات،
تا ابد لانه کنم.

مطالب پربحث‌تر

زندگی در زمان حال

چهارشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۳۶ ب.ظ

چگونه میتوانیم در زمان حال زندگی کنیم؟؟؟

بارها و بارها شنیده ایم که یکی از رازهای شاد زیستن،زندگی در زمان حال میباشد.اما چرا بیشتر ما انسانها نمیتوانیم در زمان حال زندگی کنیم؟؟؟

واقعا چرا...

چرا یا در حال حسرت هستیم یا در حال ترس؟؟؟

یک مثال جالب است که می گوید:

**جوان در (حال) زندگی می کند

میانسال در (گذشته) و (آینده)

پیر در (گذشته)**

اما چه کنیم تا به این درجه برسیم؟

یکی از راهکارها این است که به محیط اطرافمان توجه نماییم،درمورد آنها فکر کنیم،حواس و تمرکز خود را به کاری که در حال انجام دادن آن هستیم بگذاریم.

گذشته و آینده را ندید بگیریم و هروقت غرق آن شدیم سریع به خود بگوییم فراموشش کن!بیخیال و بدین ترتیب از آن بگذرید!

یک استادی بود که همیشه و در همه حال لبخند میزد!

روزی شاگردش از وی پرسید استاد دلیل شادی و لبخند دائمی شما چیست؟؟؟

استاد گفت خیلی ساده ست!

*من وقتی راه میروم به راه رفتن فکر میکنم.

وقتی غذا میخورم به غذا خوردن فکر میکنم.

وقتی می خوابم فقط می خوابم و به خوابیدن فکر میکنم*!

اما شما نه...!!!

*شما وقتی راه میروید به غذا یا ... فکر میکنید.

وقتی غذا میخورید به خواب یا ... فکر میکنید.

وقتی دراز می کشید تا بخوابید به را ه رفتن و ... فکر میکنید*.

این است حقیقت *زندگی در زمان حال*

این مطلب را با دو بیت شعر از مولوی به پایان می رسانیم:

*تا کی غم این خورم که دارم یا نه

وین  عمر به خوشدلی گذارم یا نه

پرکن قدح باده  که  معلومم   نیست

کاین  دم  که  فرو برم  برآرم یا نه*

 

شاد باشید.

*با درود فراوان*


نظرات  (۲)

یه جک جالب هست که میگه وقتی جونی حوصله و انرژی داری پول نداری وقتی میانسالی .. .
فکر کنم مثال جامعی باشه :)))
پاسخ:
درود
  • Mohammad Sina Sayari
  • با سلام 
    مطالب سایت شما نیز بسیار عالی است .
    من نیز وبلاگ شما را لینک می کنم .
    امیدوارم با نظرات بیشتر شما در وبلاگ ( زندگی واقعی ) روبه رو شوم .
    پاسخ:
    درود.
    باعث افتخار بنده ست که به وبلاگ سر زدید و نظرتان را بیان کردید.
    *با درود فراوان*

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    در جستجوی حقیقت